Sunday, July 5, 2009

PET DO DVANAEST

Bliži se raspust, Nova godina, praznici... O čemu da pišem? »Piši o Deda Mrazu!«, šali se moj saradnik. Kao psiholog nemam nameru da ljudima rušim bajke, jer znam koliko nekad mogu biti korisne. Osim toga, svako ima svoje viđenje čuvenog darodavca. Znam, ta ideja ostaje po strani. »Piši o tome kako iskoristiti slobodno vreme...«, uporan je saradnik. Kad ste đak, slobodno vreme i raspust je oblast gde vam treba najmanje saveta. To znam iz ličnog iskustva. Ako bih se, ipak, samo pod pretpostavkom, upustio u tako nešto, npr. »za jedan dobar raspust potrebno je...« (dok ovo pišem, sve više mi rečenica liči na bakin kuvar), to istog trenutka više ne bi bio vaš raspust nego moj. Ako ste raspoloženi i dođete do idealnog recepta, javite i meni da ga preporučim. Ono što čujem od generacija koje su izašle iz školske klupe je: »Tako mi fali jedna žurka...!« Nije slučajno. Međusobni kontakti su površni, emocije opustele, povukle se. Predstojeći praznici su prilika da odvojimo vreme za zajedničke susrete, nađemo vremena za sebe i druge. Nekom je možda u ovo vreme kraj ljubavi ili se oseća usamljeno. Nova godina može biti vreme da se podvuče crta i istovremeno šansa za pomak, novinu u životu, šansa da se pojavi neko nov ako se nama putevi baš sad razilaze. Ne zaboravite na svoj optimizam! Osmeh ništa ne košta. Opustite se, udahnite i spremite se za poletanje! Zatvara se jedno poglavlje i počinje novo. Trenutak iskoristite maksimalno! Ja ću iskoristiti priliku: usamljenima želim da od Nove godine ne budu usamljeni, zaljubljenima da im ljubav traje, tužnima da nađu radost. Sebi? Hm-m... Za početak, da ne otkrivam baš sve, poklanjam vam svoju pesmu koja će reći čemu težim i šta želim od sebe:
PESMA O PSIHOLOGU

Kad vas ništa ne veseli,
on vam uvek dobro želi
i sa njim se tajna deli.

Kad si tužan, nisi sam,
dođi da ti ruku dam,
podelimo tajne, sne,
meni možeš reći sve.

Ako ti je tužan dan,
vratiće ti miran san.

Kada ti se ruši svet,
vratiće ti duši let.

Daje misli, reči tebi,
da pomogneš samom sebi.

No comments:

Post a Comment